رواية الوعد المدمر الفصل الثالث 3 بقلم سرين مداد
#الفصل_الثالث_03
#رواية_الوعد_المدمر. #كاتبة_سيرين��
إستيقضت سوار بتعب....لتنضر وتتفاجأ بأسد نائم بجانبها تذكرت ما حدث معها لتتجمع الدموع في عينيها وتصرخ ااااااه
إستيقض بفزع وهتف بحنان حبيبتي إيه لي حصل إنتي كويسة وحتضن وجهها بيديه ليهدأها
لاكنها دفعته ليقع من على سرير وأردفت بحزن.....
وغضب إصحك تلمسني تاني إنت كلب وحيوان
وضلت تصرخ فيه وتبكي إنت مش فاكر عملت معي إيه.....طلقني يا أسد لو فيك ذرت رجولة
أسد:ببرودة مفيش طلاق وفكرة الزفت بتشيليها من راسك أحسن ما شيلها بطريقتي
سوار:ههههههه تشيلها مستحيل طلقني هلأ ولا هخلعك يا أسد ولله العظيم بعملها وتشيلها إزي تغتصبني مثلا؟؟؟؟
أسود:سوار صوتك مبيعلاش بوجودي فاهمة
وكمان هذاك حقي وأخدته
سوار:حقك ربنا مقالش تاخد حقك غصب عني تاخد حقك برضايا أنا مش بل غصب بكرهك بكرهك..... إنت مش بني أدم حتا......
أحس بألم في قلبه فكانة كل كلمة منها تقطعه
تكلم ببرود عكس الألم الذي يحس به أنا نازل إنتي أرتاحي وفكرت طلاق شليها من دماغك
خرج ليردع الباب بقوة والحزن على وجهه فقد تحجرت الدموع على عينيه لاكنه مسحها كي لا يضهر ضعفه لى أحد
أما هيا فجلست على حافة السرير ودخلت في نوبة بكاء حادة .....هتفت بحزن ليش تعمل كدا أنا لما بلشت حبك وأتعلق فيك بتعمل في كدا �
كان نازل وعقله فيها لقد أخطأ في حقها كيف سيصلح ما فعله هل؟حقا تكرهه كان بيدور في دماغه ميت سينارو وسؤال مفيش ليه جواب
******في مكان مهجور******
مجهول:عملتو إيه فل الخطة
الشخص أخر:تمام أنا بلشت أقرب من الهدف ولما هعملها رح نكون لوينا دراع أسد الشامي
مجهول:لازم تستعجل عشان شحنة السلاح لازم تدخل مصر الشهر الجاي ومستحيل نضيعها لإبن الشامي ياخدها لازم نتفق مع ديفيد لما يوصل
نعرفكم:ديفيد هوا زعيم المافيا الروسية والعقل الكبير في تجارت المخدرات والأسلحة �
دلف أسد إلى مكتب جده وتكلم بحترام عايزني
الجد سليم:بعد أن لاحظ الحزن على وجهه تكلم بحنان تعال يا ولدي
جلس أسد وعقله يفكر في سوار وحالتها
هتف بحدة أسد سارح في إيه جاوب
أسود: صراحة ولا شي يا جدي
الجد:إنت ستلمت المهام يا بني ولازم تعمل صفقات الي بين شركاء وخبروني أنو ديفيد جاي مع الشحنة الشهر الجاي لازم تستلما ونوزعها نحنا مش حدا تاني فاهم تركيزك هيكون فل الشغل
أسد:تمام يا جدي أنا رايح على موقع تخزين هشوف التجهيزات وجايك
رفع حاجبه بشك وهتف وسوار
نضر له بحزن وندم مش راضية تحكي معي وعايزة تطلق كمان وأنا على جثتي طلقها مستحيل
الجد:وهوا يربت على كتفه وهتف بحنان تنحل إنشاء الله خلى إيمانك بربنا ولو بتحبها مستحيل يضيع حبك على باطل
ليضيف بمرح...أصلى عايز حفيد أشيله قبل ما موت يابني ويقولي جدي
ضحك بعفوية ورد أصله جاي عطريق يا جدي أقولك بنت كارهتني ومش طايقة وجودي بيقولي عايز حفيد الله عليك يا سليم
*****في منزل ملاك ******
حياة وهيا ولدة ملاك وخالة أسد
حياة:رحتي فين يا ملاك مبارح
ملاك:بغضب بعد أن تذكرت ما حدث مع سوار أصلى كنت بقصر الشامي
حياة:وليش نشاله ثم تحولت نضراتها لخوف جدك كويس أصلى كان لازم أزوره ولا حكيت معه
ملاك:لا جدي كويس وكل كويس أصلهم وحشوني فقلت أسلم عليهم
حياة:مش كنتي مبتروحي عشان أيهم هناك
ملاك:أيهم مكانش هناك واحد بتاع الخمور ومش بيرعرف ربنا هيكون كلام معاه في إيه يا ماما
حياة:بحزن فهيا تعلم مشاعر إبنتها تجاه إبن أخيها فهوا غير أسد تغير بعد وفاة ولدته ليدخل طريق في الحرام وشرب
حياة:يا بنتي أيهم مكنش كدا دا أشهر مهندس بمصر بس موت صباح ربنا يرحما أثر فيه جامد
ملاك:بدموع ماما لو سمحتي غيري موضوع ويلا عشان نفطر أصلى ورايا شغل فل مستشفى
حياة:بحزن ماشي لي بتشوفيه بيريحك
*****في أحد النوادي******
خرج وهوا مخمور ولا يعلم ما يحدث من حوله ركب سيارته وساقها بلا وعي ليصل تحت ذلك المكان ويدخل سكرتيرة أفندم مبينفعش مفيش عندك موعد سابق أشار بيده عليها لتسكت وهم بدخول
كانت ملاك قد وصلت المشفى فتحت باب مكتبها لتتفاجأ بشخص يجدبها من دراعها لتشهق بصدمة ووووو يتبع
#الكاتبة_سيرين_مداد
#رواية_الوعد_المدمر�